Název projektu: | Podpora inovativních metod a forem vzdělávání |
Název projektu anglicky | The support of innovative methods of education |
Číslo projektu: | CZ.1.07/1.5.00/34.0988 |
Název operačního programu | OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost |
Název oblasti podpory: | Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách. |
Název výzvy: | Žádost o finanční podporu z OP VK - IP oblasti podpory 1.5 - unit costs |
Datum zahájení realizace projektu: | 1. 9. 2012 |
Předpokládané datum ukončení projektu: | 31. 8. 2014 |
Celková přidělená výše finančních prostředků: | 998 482,00 Kč |
IV/2 - Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol
Název podporované aktivity:
Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností žáků v oblasti matematické gramotnosti.
Cíle a popis realizace klíčové aktivity:
Cílem aktivity je zvýšit kvalitu výuky zaměřené na rozvoj matematické gramotnosti cílenou podporou
pedagogických pracovníků při jejich přípravě na vyučovací hodinu.
V rámci aktivity byla podpořena příprava pedagogických pracovníků na vyučovací hodinu zaměřenou na rozvoj matematické gramotnosti, která může být zároveň propojena s rozvojem odborných kompetencí.
Tato příprava v souladu s kurikulární reformou zohledňuje moderní trendy výuky a její realizace je založena na inovativních vyučovacích metodách a formách práce.
I/2 - Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti
Název podporované aktivity:
Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností žáků v oblasti čtenářské a informační gramotnosti.
Cíle a popis realizace klíčové aktivity:
Cílem aktivity je zvýšit kvalitu výuky zaměřené na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti cílenou podporou pedagogických pracovníků při jejich přípravě na vyučovací hodinu.
Aktivity podporuje přípravu pedagogických pracovníků na vyučovací hodinu zaměřenou na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti. Tato příprava v souladu s kurikulární reformou zohledňuje moderní trendy výuky a její realizace je založena na inovativních vyučovacích metodách a formách práce.
II/2 - Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách
Název podporované aktivity:
Vytváření podmínek pro zvyšování kvality výuky cizích jazyků na středních školách.
Cíle a popis realizace klíčové aktivity:
Cílem aktivity je zvýšit kvalitu výuky cizích jazyků cílenou podporou pedagogických pracovníků při jejich přípravě na vyučovací hodinu a ověřování inovativních metod práce, které jsou v souladu s aktuálními učebními dokumenty a mohou být případně následně zapracovány do ŠVP. Žáci SŠ budou vzděláváni v souladu s moderními trendy výuky, což povede ke zvýšení jejich klíčových kompetencí v oblasti cizích jazyků.
V rámci aktivity je podpořena inovovaná příprava pedagogických pracovníků na vyučovací hodinu zaměřená na zvyšování znalostí a dovedností žáků středních škol ve využívání cizích jazyků, především pak v odborných předmětech. Tato příprava v souladu s kurikulární reformou zohledňuje moderní trendy výuky a její realizace je založena na inovativních vyučovacích metodách a formách práce.
V/2 - Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol
Název podporované aktivity:
Podpora rozvoje odborných kompetencí.
Cíle a popis realizace klíčové aktivity:
Cílem aktivity je zvýšit kvalitu výuky zaměřené na rozvoj odborných kompetencí žáků podporou pedagogických pracovníků při jejich přípravě na vyučovací hodinu.
V rámci aktivity je podpořena příprava pedagogických pracovníků na vyučovací hodinu zaměřenou na rozvoj odborných kompetencí ve středním odborném vzdělávání. Příprava může být zároveň propojena s rozvojem v oblasti všeobecně vzdělávací. Tato příprava v souladu s kurikulární reformou zohledňuje moderní trendy výuky a její realizace je založena na inovativních vyučovacích metodách a formách práce.
V/1 - Praktické vyučování
Název podporované aktivity:
Podpora rozvoje odborných kompetencí.
Cíle a popis realizace klíčové aktivity:
Cílem je rozšíření hodin praktického vyučování u zaměstnavatelů pro žáky středních škol.
Rozšíření hodin praktického vyučování probíhá formou zajištění nových míst pro praktické vyučování nebo snížením počtu žáků ve stávajících skupinách. Tím se zlepší nabídka a kvalita praktického vyučování, která více odpovídá potřebám diverzifikace, lépe vychází vstříc individuálním zájmům, nadání a potřebám žáků a podporuje individuální přístup při vytvářením menších skupin žáků při praktickém vyučování.
I/1 - Individualizace výuky pro zvýšení efektivity rozvoje čtenářské a informační gramotnosti žáků středních škol.
Název podporované aktivity:
Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností žáků v oblasti čtenářské a informační gramotnosti.
Cíle a popis realizace klíčové aktivity:
Cílem aktivity je vytvoření podmínek podporujících rozvoj individuálních schopností žáků, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, v oblasti čtenářské a informační gramotnosti a to zejména v následujících oblastech tzv. funkčního čtení: nalézání informací v textu, využití informací z textu (v odborném vzdělávání zejm.: vytváření a porozumění pracovním návodům, nebo jejich vytváření), dále tvořivé uplatnění informací z textu (např. pro řešení problémů nebo vytváření vlastních textů) a porozumění významu, kontextu, hodnocení textu a informací atd.
Aktivita vytváří nabídku vzdělávacích činností pro skupinu/y žáků (skupinová výuka, literární klub, tvořivá dílna apod.), vycházející z jejich individuálních potřeb, se záměrem tyto potřeby nadále rozvíjet. Současně s tím zajišťuje materiální podmínky pro navrhované vzdělávací činnosti.
Žáci jsou děleni do skupin s ohledem na jejich individuální schopnosti v oblasti čtenářské a informační gramotnosti, přičemž vhodným kritériem pro dělení může být i skutečnost, že v rámci jedné třídy jsou vzděláváni žáci různých oborů vzdělání.
IV/1 - Individualizace výuky pro zvýšení efektivity rozvoje matematické gramotnosti žáků středních škol.
Název podporované aktivity:
Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností žáků v oblasti matematické gramotnosti.
Cíle a popis realizace klíčové aktivity:
Cílem aktivity je vytvoření podmínek podporujících rozvoj individuálních schopností žáků, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, v oblasti matematické gramotnosti. V odborném vzdělávání je možné podpořit spolupráci pedagogů matematiky s pedagogy odborných předmětů, případně pedagogy odborného výcviku.
V rámci aktivity je vytvořena nabídka vzdělávacích aktivit pro skupinu/y žáků (např. formou skupinové výuky), vycházející z jejich individuálních potřeb, se záměrem tyto potřeby nadále rozvíjet. Současně s tím jsou zajištěny materiální podmínky pro navrhované vzdělávací aktivity. Žáci se rozdělují do skupin s ohledem na jejich individuální schopnosti v oblasti matematické gramotnosti. Kritériem pro dělení může být i skutečnost, že v rámci jedné třídy jsou vzděláváni žáci různých oborů vzdělání. Budou rozvíjeny a podporovány individuální schopnosti žáků v oblasti rozvoje matematické gramotnosti.